Tuesday, October 15, 2013

Rhythm in 4th grade

4th Grade students discussed the meaning of rhythm in artwork and compared it to rhythm in music. Students learned that rhythm can be shown in artwork when the artist repeats lines, colors or shapes. Students used strips of paper, cut into patterns and arranged their composition (artwork) in a way that they thought showed the rhythm of a particular song. The titles of their artwork are the songs they were thinking of that inspired the rhythm they showed in their artwork.


Los estudiantes de cuarto grado comentaron sobre el significado del ritmo en las obras de arte y lo compararon con el ritmo en la música. Los estudiantes aprendieron que el ritmo se puede demostrar en el arte cuando el artista crea un patrón de líneas, colores o figuras repetidas. Los estudiantes usaron tiras de papel, cortaron en patrones y ordenaron su composición (obra de arte) de una manera que ellos pensaron que demostraba el ritmo de alguna canción. Los títulos de sus obras de arte son las canciones en las que pensaron que inspiraron el ritmo que demuestran en sus obras.   


"I am broke"

"Firework"

"Harlem Shake"

"Rolling in the deep"

"Spin me round"

No comments:

Post a Comment